Isnin, 22 Ogos 2011

Apa yang aku suka buat malam raya???

Assalamuallaikum.fuh meroyan betu aku hari ni....penat-penat buat report tetibe blackout..arghh terpaksa buat dari mula.Okay kali ni aku menyahut cabaran dari Geng Markas Blogger iaitu Mazri Khairil Mazri...Sori tak dapat backlink blog ko..

Ermmmm...Ape yang aku paling suka buat masa malam raya ek???Okay...biasa malam tunggu nak umum bila raya tu,aku akan buat kerja meroyan sikit.Aku pegi main meriam buluh lawan dengan budak kampung sebelah.Tapi jangan tiru ye..biasa orang pakai minyak tanah kan???but aku guna petrol...sebab tu tiap tahun takde yg boleh lawan..hahaha...tapi keje bahaya tu..jangan buat ye...sekarang aku dah tak main benda tu dah...teringat kat arwah sepupu aku..

Lepas tu aku akan balik rumah bila dekat nak umum tu...bila dah umu esok raya...malam tu juga aku pegi rumah makcik aku,pinjam mesin kukur kelapa..dan aku dengan bangganya menunjuk kehebatan memarut kelapa tu..haha..Lepas tu balik rumah tolong mak masak kerisik...penat owh..tak henti-henti nak kacau kerisik tu..takut hangus..

Lepas tu bermulalah aku menjadi chef kat dapur dengan segala bawang,halia satu bakul kat depan aku...korang tahulah aku buat apakan...haha..berhempas pulas aku nak kupas segala bawang tu...sampaikan terpaksa memakai cermin mata..hahaha..

Lepas tu aku akan tolong mak aku masak rendang n kuah kacang...confirm berjaga sampai kol 3 or 4 pagi..yang paling best berlari ke rumah makcik dalam keadaan gelap gulita..hahaha...setakat ni itu benda yang paling aku suka buat bila malam raya..hahaha

*Meroyan*

7 ulasan:

Yeop Maz berkata...

memang terbaik...
respek sama ko..
hahhaha

Jay Akinari berkata...

hahaha..biasa tu bro.....tiap2 tahun macam tu...dah biasa sejak sekolah menengah lagi...:)

Yana Sakura berkata...

woit!! abg jay!! typo byk giler...hahaha...
beznyer msk2 mlm raya...yana nk join!! hehe.. =)

Unknown berkata...

respect sama kamu sbb boleh guna kukur kelapa pastu boleh tlg kupas bawang..lelaki patut contohi anda :)

Jay Akinari berkata...

hahaha...biasa je tu...dah biasa coz takde adik beradik pompuan kan..:)

Yana Sakura berkata...

meh adik nak tlg...hehe bole x?? =)

Jay Akinari berkata...

boleh je...ni yg sayang sangat kat my princess ni..hehehe:)