Selasa, 15 Mei 2012

Cinta 18sx

Assallamuallaikum

Ada orang mengatakan cinta itu ibarat kurap makin digaru makin sedap.Betul ke?Betul ke tak mari kita bincangkan.Apa tujuan korang mencari pasangan dalam hidup?Adakah suka-suka?kerana cinta?atau kerana nafsu?

Trend sekrang yang dapat dilihat ialah mencari cinta kerana nafsu semata.Tidak dapat di sangkal lagi kerana kes2 mengandung sebelum berkahwin,kes buang bayi semakin berleluasa.kebanyakan yang terjebak di dalam gejala ini adalah pada peringkat remaja.

Itulah hakikat zaman sekranglebih banyak mencari cinta kerana nafsu semata.Masa seronok tak ingat.bila dah kena baru nak menyesal.Kalau nak salah kan perempuan tak boleh.kena salahkan kedua-duanya lelaki dan perempuan.sebab tanpa ada usahasama tak akan jadi benda-benda macam ini.



Carilah cinta kerana mencari keredhaan Allah swt..itu baru tujuan yang betul..Baru betul istilah seperti di atas.cinta itu ibarat kurap..makin digaru makin sedap..Kebahgiaan dunia akhirat itulah yang penting..Semoga kita semua menemui cinta yang mendapat keredhaan dari Allah swt.

Sampai bertemu lagi di masa akan datang.
Assallamuallaikum.

1 ulasan:

eiyzniey berkata...

nauzubillah.
harap2 dapat cari cinta kerana mencari redha ALLAH
:)